perjantai 16. marraskuuta 2018

Yhden illan sukat

Minulle uusi tuttavuus oli Adlibriksen Socki lanka ja nyt olen ihan myyty, olihan kiva lanka virkata! Kummityttöni oli vailla pitkiä sukkia, jotka saisi olla hieman erilaiset kuin perussukat. Niinpä tv:n ääressä istuessani virkkasin omasta päästä sukat, jotka valmistuivat muutamassa tunnissa.



Sukkien nimi Yhden illan sukat tulee juuri siitä, ettei tekoon mennyt kuin yksi ilta. Virkkasin kutosen koukulla.



Olen tällä samalla mallilla tehnyt aiemmin itse suunnittelemiani tossuja, joista ei ole kirjoitettua ohjetta. Ohje on vain päässäni. Nyt jatkoin vain tossut sukaksi asti.


Sukkien saaja oli hyvin iloinen, sai kuulemma juuri sellaiset kuin halusikin. Minä meinasin varteen sekoittaa kirjavaakin lankaa, mutta kummityttöni halusi mustat varret.


Musta Socki lanka meni lähes kokonaan, mutta kirjavaa jäi yli puoli kerää vielä. Niin ihastuin tähän lankaan, että oli pakko tilata lisää. Nämä kaksi kerää kun tilasin ihan vaan kokeeksi samalla kun tilasin langat huovutettuja tossuja varten. Niitä pitää perinteisesti tehdä joka jouluksi.



Jo pari ihmistä lähipiiristä tilasi sukat, taidan tehdä heille joululahjaksi. Pitäisiköhän tehdä itselleenkin, meinaa aina käydä se perinteinen suutarinlapsella ei ole kenkiä ilmiö. Herkemmin tekee aina muille kuin itselleen. 



2 kommenttia:

  1. Hauskat ja erilaiset sukat! :) Miulla menee vähän toisinpäin, kun lähetän kummitädille sukat taas jouluksi. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on mennyt tämä kommentti ihan ohi, sori! Ehkä mullakin joskus kääntyy toistepäin ;)

      Poista