sunnuntai 7. huhtikuuta 2019

Yhteisneulonnassa muut teki sukat...

...mutta, mutta minä tein säärystimet. Mä olen viimeiset 20 vuotta lähinnä virkannut, neulonut hyvin harvakseltaan, en edes muista milloin viimeksi tai minä vuonna olen neulonut. En ole koskaan ollut mikään sukantekijä, lienee kantapään teko jäänyt mulle kouluajoista möröksi ja nyt olen sen mörön päättänyt selättää.

Mulla kun ei yleensä päätä palele, enkä murehdi asioita liikaa etukäteen ja en ole milläskään vaikka peppu edellä tulee usein puuhun mentyä...




...päätin lähteä mukaan yhteisneulontaan, vaikka mulla on jämälangat aivan finaalissa, koska virkkaan parhaillaan jämälankapeittoa. Aina kun jää jämälankaa, virkkaan sen peittoon, tämä peitto on siis pidemmän aikavälin prosessi, alkuvuodesta sen aloitin. Ja vaikka en osaa tehdä kantapäätä ja päätin etten sitä edes tähän hätään opettele.




Tein säärystimet, nehän olisi voinut tehdä pidemmiksi, mutta en nyt halunnut pidempiä niin päätin neulomisen vihjeen kahdeksan kohdalla ja tein siniset resorit vielä sen jälkeen.



Kerrotaan tässä nyt vielä sen verran, että olin noin parikymppinen kun tein pari kirjoneulepaitaa ja lapasia tein aikanaan, että on mulla pysynyt puikot ennenkin kädessä. Jotenkin vain koen, että virkkuukoukku pysyy vielä paremmin kädessä, kunnon nyrkkiotteella :D

Kyllä mä meinaan taas jotain neuloa, tasaantuu käsialakin kun neuloo enemmän ja tulee vähän vaihtelua virkkaamiseen. Jotain kivaa kirjoneulejuttua voisi miettiä tulevaisuuteen...

Kiitos Pipo-otus kivasta projektista, vaikka teinkin omalla tyylilläni! Vihjeet sukkiin löytyy kokonaisuudessaan täältä. Suosittelen!

Tämä oli elämäni ensimmäinen yhteisneulonta mihin osallistuin! Tästä jäi positivinen mieli ja erityisen kivaa oli instassa seurata muiden töitä. Samalla tuli bongattua muutama mulle uusi käsityöblogi, joita aion jatkossa seurata.


2 kommenttia:

  1. Näistähän tuli tosi ihanat! :) Kiva kun lähdit yhteisneulontaan mukaan. <3 Sehän se on luovuutta parhaimmillaan, että kokeilee. Minä taidan tänään päätellä ja viimeistellä ne min toiset sukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Värikkäämmät olisin halunnut, mutta ei voi mitään kun lähes kaikki jämät on tulevassa peitossa. Oli kiva olla mukana! Oli tosi mukava kokemus! Kiitos vielä kun tämmösen järjestit!

      Poista