torstai 10. tammikuuta 2019

Talvinen miljöö



Kyllähän talvinen miljöö osaa olla kaunis, vaikka ei edes aurinko paistaisi. Usein sitä vaan kaipaa sitä aurinkoa kuviin, ja muutenkin. Tässäpä muutamia talvikuvia pihapiiristämme.



Minä aloitin vuoden alussa taas sääpäiväkirjan pidon, meillä on  tammikuun alun aikana tasan yhtenä päivänä paistanut aurinko. Pakkanen on kireimmillään ollut - 21 astetta, muuten lukemat ovat olleet  tammikuun alussa nollasta -6.6 asteeseen.



Lunta on minusta mukava määrä, noin 25 cm arviolta heittäisin. Helppo liikkua vielä metsässäkin kun ei ihan polveen asti ole lunta.


Sääpäiväkirjaan vielä palatakseni, olen sen aloittanut muinakin vuosina, mutta aina se vaan tuppaa jossain vaiheessa vuotta unohtumaan. Toivon, että tänä vuonna onnistun ja saisin koko vuoden kirjattua ylös.





Pihapiiri näyttää kivalta talviasussaan, vaikka ajatukset kyllä ryntäilee toisinaan jo keväässä ja mielessään miettii mitä kaikkea tänä vuonna esikasvattaisi. Kurpitsaa ainakin! Olen ollut niin tyytyväinen viime vuoden satoon.


Mietin myös toisinaan, että jos ei olisi koiria (en kyllä osaa ajatella elämää ilman koiria) niin tulisiko metsässä liikuttua niin paljon mitä nyt tulee liikuttua. Toisaalta minun pitkä partiolaistaustani kertoo kyllä sen, että luonto ja metsä on ollut minulle aina tärkeä osa elämää.


Vanha Taavettikin pääsee ensi viikonloppuna pitkästä aikaa hommiin. Kuvassa kennelimme kantanarttu Pinni Taavetin suojissa.

2 kommenttia:

  1. Ihana talven ihmemaa on nyt. Nautitaan! Tai no, itse nautin toistaiseksi vain maisemasta, flunssa ei tahdo talttua millään. Mutta sitten kun siitä pääsen, aion ulkoilla senkin edestä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ihan mennyt sun kommentti ohi, anteeksi! Ensin mulla tilttas läppäri ja nyt pimeni puhelin tänä iltana :D Toivottavasti sun flunssa jo helpottaa! Kyllä tosiaan on talven ihmemaa, luminen maisema on kaunis!

      Poista