torstai 9. toukokuuta 2019

Värikkäät virkatut sipulipussit

Mietin eilen illalla mitä nopeaa tekisin virkaten äitienpäivälahjaksi, jotain käytännöllistä, jotain muuta kuin huivi tai tossut tai pöytäliina...laudeliinaa mietin, mutta se ei ole nopea ottaen huomioon aikataulun millä olen tämän viikon liikkunut ja liikun. Lahjoja tarvitaan kaksi, sekä omalle äidilleni, että anopille.

Sitten päähäni pälkähtikin sipulipussi ja ensimmäistä tehdessäni tajusin, että tarvitsen myös itselleni sipulipussin, ja ehdottomasti useamman, oma keltasipuleilla, punasipuleilla ja valkosipuleille. Joten ei tästä tullutkaan niin pikanen projekti kuin alkujaan ajattelin. Yksittäinen pussi on todella nopea virkata. 

Tähän mennessä valmistuneisiin olen virkannut pohjan, mutta seuraavan meinasin kokeilla ihan pelkkänä verkkona. 


Virkkasin sipupussit puuvillalangasta kolmosen koukulla. Kokoa on helppo säädellä, olenkin tehnyt eri kokoisia ja malliakin vähän vaihdellut niin kuin kuvissa näkyy. Google on täynnä ohjeita, löytyy varmasti ohje omaan makuun. Minä tein taas omasta päästäni nämä, koska olen edelleen huono lukemaan ohjeita.


Minulla tosiaan ei ole vielä kaikki sipulipussit valmiina, mutta ajattelin tänne vinkata, jos joku muu miettii mikä olisi nopea lahjaidea toteuttaa ja kaiken lisäksi vielä käytännöllinen äitienpäivälahja.


Minulle saa vinkata jostain nopeasta virkatusta ideasta mitä voisin ehkä ehtiä vielä näiden lisäksi tekemään.

2 kommenttia: