lauantai 30. maaliskuuta 2019

Mukava maaliskuu

Bloggaaminen tässä kuussa jäänyt vähälle, paljon on kaikkea keskeneräistä sekä käsitöissä, että kotona. Esittelen niitä sitten kun/jos valmistuvat.

Maaliskuussa tuli vaihdettua verhoja huoneesta toiseen, instassa taitaa joitakin kuviakin olla. Nyt olen vihdoin tyytyväinen verhoihin ja niiden sijaintiin. 




Käsitöissä ei tainnut maaliskuussa muuta valmista tulla kuin peitto ja kassi. Ja tänään ehkä valmistuu tajunnanvirtakal-projektini. Postaan siitä sitten huomenna (tai ensi viikolla) jos koiranäyttelykiireiltäni kerkeän.

Ajatukset liitää jo kesäkukissa ja kasvimaassa. Laitoin vasta tänään ensimmäiset siemenet multaan, tomaatit on nyt kylvetty ja muutama kurpitsansiemen, niitä ei olisi kyllä tarvinnut laittaa ihan vielä. Tuli vähän hätäiltyä...


Mitähän näihin laatikoihin laittaisi kesäksi, viime kesänä oli Pelargoniat ja Lobeliaa...


Mä rakastan keväässä tulppaaneja ja narsisseja. Koirien kanssa ulkoillessa silmä hakeutuu jatkuvasti kuistin ruukkunarsisseihin, ne on ihania!

Hyvin on säilynyt kaikki syksyllä tekemäni kranssit ja asetelmat koko pitkän talven ajan.



Tässä muutamia vinkkejä millä mä saan ruukkunarsissit pysymään pitkään aika hyvänä. 

1. Vaihdan kestävään ja vedenpitävään ruukkuun
2. Säilytän viileällä kuistilla ja kastelen niukahkosti, mutta jos kastelee todella vähän, sietää se pakkasta huonommin.
3. Vähitellen totutan narsissit kylmään, jos on tarkoitus siirtää ulos. Narsissi sietää jopa -10 astetta pakkasta.
4. Mä laitan joka kevät ruukkunarsissit maahan sitten kun maa on sula ja ne ovat kukkineet. 

Mä otan nyt sukkapuikot käteen ja jatkan projektiani. En ole vieläkään vaivautunut opettelemaan kantapäätä, joten taitaa tulla säärystimet :D

2 kommenttia:

  1. Kevät. <3 Kohta saa ruukkuihin kaikkea kaunista, sitä hetkeä odotan. Tai oikeastaan odotan eniten ekaa tulppaanin kukkaa! Nuppuja on, piilossa mutta kuitenkin. Kauniit nuo teidän ruukkutelineet, vai miksikä noita sanotaan, ei tule nyt sana mieleen. Ehkä mullakin joskus on tuollaiset, ikkunoiden alla... Hih. Ensi viikonloppuna pääsen taas Kevätmessuille, katsotaan, tarttuuko sieltä mukaan jotain kivaa.

    Ja KALista sen verran, että jos haluat pidemmät säärystimet, niin jalkaterän vihjeitähän voi soveltaa myös niihin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevät on mahtavaa aikaa, mä myös odotan ensimmäistä tulppaanin kukkaa. Anoppi on aikanaan noi telineet tähä. taloon hankkinut, en itseasiassa edes tiedä muistä. Oi kevätmessut kuulostaa ihanalle ja ehkä vähän "vaaralliselle", mulla ainakin tarttusi ehkä.liikaakin kaikkea kivaa mukaan :D

      KAL-projekti onkin sitten todellista tajunnanvirtaa mun kohdalla :D Juu, hyppäsin kantapään yli ja olen neulonut tämän päivän vihjeen. Meinasin katsoa seuraavan vihjeen ja sitten päättää teenkö sen vai resorin.

      Poista