lauantai 9. maaliskuuta 2019

Ilon rallatus - virkattu peitto

Pitkästä aikaa virkattu peitto, ja mitäpä muuta kuin rakastamaani isoäidinneliötä. Tämä peitto sai nimekseen Ilon rallatus. Oli ihana virkata pitkästä aikaa peittoa, minä niin ilolla teen peittoja ja tämän peiton värit tuovat minulle iloa pintaan, hyvän mielen.


Peitto on virkattu enimmäkseen Novitan 7 veljestä langasta ja muista samantyyppisistä villasekoite-langoista.



Ensin virkkasin suuren isonäidinneliön ja sen jälkeen pienempiä isoäidiineliöitä virkkasin yhteensä 10 kappaletta, joista viisi yhdistin yhdeksi pötköksi ja nämä neliöpötköt sitten yhdistin molempiin päihin peittoa. Kokonaisuudessaan peitolla on kokoa 155 cm x 220 cm.



Pienemmissä neliöissä on kerroksia 8 ja suuressa neliössä on kerroksia 45. Peitto on virkattu kutosen koukulla.


Reunan virkkasin jälleen kerran niin, että joka toinen silmukka on kiinteä ja joka toinen on ketjusilmukka, minun silmään kaunis reuna.



Tämä peitto lähtee lahjaksi, mutta kovasti tekisi mieli tehdä meille kotiinkin samanmoinen! Juuri nyt en kuitenkaan aio peittoa aloittaa, olen meinaan astunut mukavuusalueeni ulkopuolelle ja olen ottanut sukkapuikot käteen. Voi taivas!! Voin kertoa ettei suju ehkä ihan niin kuin pitäisi...katsotaan saanko aiheesta mitään postausta myöhemmin vai lentääkö sukkapuikot nurkkkaan...

2 kommenttia:

  1. Kaunis peitto! On hyvänmielen värit. :) Tsemppiä sukkapuikkojen kanssa, kyllä ne siitä kesyyntyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kantapään teko saa mulle päänsäryn :D mutta onneksi aina voi tehdä joogasukkia ;D

      Poista